تفاهم نامه بین دانشگاه کشمیر پاکستان و دانشگاه عساک ترکیه

دانشگاه آزاد جامو و کشمیر در مظفر آباد و دانشگاه عساک در شهر عساک ترکیه برای توسعه همکاری ها در حوزه تبادل استاد و دانشجو و همچنین پژوهش و تحقیقات مشترک یادداشت تفاهم امضاء کردند.

دانشگاه آزاد جامو و کشمیر در مظفر آباد و دانشگاه عساک در شهر عساک ترکیه برای توسعه همکاری ها در حوزه تبادل استاد و دانشجو و همچنین پژوهش و تحقیقات مشترک یادداشت تفاهم امضاء کردند.

این یادداشت تفاهم در عساک ترکیه توسط پروفسور دکتر محمد کلیم عباسی؛ معاون دانشگاه آزاد جامو و کشمیر و پروفسور دکتر آدام دارو؛ معاون رئیس دانشگاه عساک به امضاء رسید.

در این مراسم، پروفسور دکتر محمد کلیم عباسی؛ معاون دانشگاه کشمیر مظفرآباد، در گفتگو با دکتر امجد براهام، رئیس دانشگاه و پروفسور دکتر آدام دارو، معاون دانشگاه عساک ابراز امیدواری کرد که این تفاهم نامه همکاری متقابل بین دانشگاه ها باعث شود دانشجویان و اساتید دانشگاه کشمیر مظفرآباد از فرصت های گسترده در زمینه آموزش عالی و پژوهشی در ترکیه استفاده بهینه کنند.

وی با قدردانی از دولت و ملت ترکیه به دلیل حمایت سخاوتمندانه از زلزله زدگان پس از زلزله فاجعه بار سال ۲۰۰۵ گفت: روحیه بزرگ انسان دوستانه و برادرانه و اسلامی دولت و ملت ترکیه نسبت به زلزله زدگان کشمیر ستودنی بود و این همیشه در خاطره های ما باقی می ماند.

عباسی گفت: ساختمان کنونی دانشگاه کشمیر در شهر مظفرآباد مرکز کشمیر آزاد همواره یادآور دوستی و برادری مردم ترکیه و کشمیر آزاد خواهد بود. وی ابراز امیدواری کرد که دولت ترکیه به تدریج درهای آموزش عالی را برای دانشجویان آزاد کشمیر باز کند.

وی ابراز امیدواری کرد که تعداد دانشجویانی که از کشمیر آزاد برای تحصیلات عالی به موسسات و دانشگاهای ترکیه رجوع می کنند، زمینه برای توسعه روابط آموزشی به صورت پایدار باقی بماند.

ملاحظه: در حال حاضر بیش از ۳۲ دانشجو از کشمیر تحت کنترل پاکستان موسوم به کشمیر آزاد در حال تحصیل در مقطع دکتری  و کارشناسی در دانشگاه های مختلف ترکیه هستند و دولت ترکیه تصمیم گرفته است به دانشجویان کشمیری تسهیلات ویژه تحصیلی ارائه دهد.

منبع خبر: سایت قلب نیوز ۱۰ ژوئن مطابق با ۲۰ خرداد

لینک خبر: 

https://qualbnews.com/10/06/2022/3639/

کد خبر 12801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =